Dag 55. Magnetic Island

19 april 2016 - Magnetic Island, Australië

Gisteravond zijn we na het eten lekker op de zitzakken gaan chillen en hebben we volop gebruik gemaakt van de wifi. Om half 11 gingen we lekker slapen. Vanmorgen om kwart voor 7 al wakker geworden. Nog even door geslapen en om 9 uur top fit weer wakker geworden. Heerlijk om overdag veel te doen en na een goede nacht weer op tijd op te staan.

Na een ontbijtje heb ik genoten van onze heerlijke stortdouche. Hierdoor hadden we wel de bus van 9:41 uur gemist. Na 40 minuten chillen op de zitzakken hebben we om 10:41 uur de bus gepakt naar het "centrum". Hier hebben we een schitterende Barbie auto gehuurt. Een wit met roze auto die alleen een voorraam heeft. De rest van de auto is allemaal open, heerlijk met dit warme weer.

Om 11 uur reden we weg met onze Barbie auto om het hele eiland over te racen. Om kwart voor 12 hebben we een snorkelset gehuurt en zijn we naar de Geoffrey Bay gereden. Met een doorschijnend zwart pak dat leek op een hele grote panty, met m'n lichtblauwe onderbroek eronder, kon ik zo aansluiten bij de Gayparade. Het snorkelen viel helaas erg tegen, het water was niet helder en er waren weinig vissen te zien.

Bij de Geoffrey Bay viel het snorkelen tegen maar waren er wel een hoop rotsen waar rotskangoeroes te zien waren. Erg tamme beestjes die je ook groenten kon voeren, helaas hadden we geen eten bij ons. Wel konden we de beestjes van dichtbij bewonderen.

Na het bezoekje aan de Geoffrey Bay zijn we even langs de supermarkt gereden voor een lunch en eten voor de rest van de dag. Hierna zijn we naar de Arthur Bay gereden, hier kon je schijnbaar wel erg mooi snorkelen. We moesten de auto parkeren en een stuk bergafwaarts lopen, de Barbie auto was niet sterk genoeg voor de "zware" wegen.

Aangekomen bij Arthur Bay zag het er niet echt uit als een mooi snorkelgebied, er waren hoge golven en er lag veel zeewier op het strand. Eenmaal in het water keek ik m'n ogen uit. Een prachtig koraal met heel veel verschillende soorten vissen, de mooiste snorkelplek tot nu toe. Na een groot rondje snorkelen kwamen we op weg naar het strand nog een pijlstaartrog tegen ook, een erg geslaagde snorkeltocht!

Hierna zijn Pieter en ik als een stel apen de rotsen opgeklommen. Hierbij was ik blij dat ik m'n Pietendiploma ooit heb gehaald, het was namelijk geen makkelijke klim. Eenmaal boven aangekomen hadden we een prachtig uitzicht.

Na een sportief bezoek aan Arthur Bay zijn we weer omhoog gelopen. Onderweg hadden we geluk dat een auto met twee meiden ons een lift naar boven aanboden, dit konden we natuurlijk niet afwijzen. Boven aangekomen hebben we de snorkelset weer teruggebracht en zijn we naar ons bungalowpark gereden.

In het bungalowpark zijn we even het zwembad ingesprongen om al het vieze zand van ons af te spoelen. Ook ben ik even lekker op een ligstoel gaan liggen om uit te rusten en m'n jarige broertje even op te bellen. Toen we het zwembad uitliepen werden toevallig net de papegaaien gevoerd. We zijn er bij gaan staan en kregen een handvol brood (dat gedoopt was in water) op ons hand, binnen de kortste keren had ik vier papegaaien op m'n arm. Jammer genoeg werden ze al snel weggejaagd door de kraaien.

Om vijf uur zijn we weer een stukje gaan rijden. We zijn gestopt in de buurt van Picnic Bay, hier hebben we een wandeling gemaakt. Bij een ondergaande zon hadden we weer prachtige uitzichten en hebben we even de pier op en neer gelopen. Onderweg waren er ook een aantal gigantische vleermuizen te zien, zulke grote vleermuizen zie je normaal alleen in films.

Om half 7 kwamen we weer terug bij het bungalowpark en zijn we gaan koken. Met z'n drieën hebben we wraps met kip, ui, paprika, tomaat, salsasaus en een prima kruidenmix gemaakt. Onwijs genoten van onze overheerlijke creatie.

Na het eten ben ik lekker op het terras gaan zitten om m'n blog te schrijven. Omdat Wouter jarig is deed ik dit vandaag onder het genot van een biertje. Nu nog even chillen en daarna weer op tijd naar bed. Erg moe na weer een leuke dag waarin we weer veel gedaan en gezien hebben.