Dag 56. Koala knuffelen

20 april 2016 - Bowen, Australië

Gisteravond weer lekker liggen chillen op de zitzakken. Om kwart voor 11 zijn we gaan slapen. We sliepen in een bungalow in een tropische omgeving, dit was in de bungalow zelf ook goed te merken toen er plots een gekko in de wc aan het chillen was. Een gekko is gezellig, maar het was niet zo fijn om pootjes over m'n rug te voelen lopen toen ik op bed lag

Om half 9 werd ik weer wakker. Na allen gedoucht te hebben, hebben we om kwart voor 10 uitgecheckt en zijn we onze Barbie auto in gaan leveren. Hierna hebben we boodschappen gedaan. De bus terug naar het hostel ging pas om 11 uur, we mochten weer 40 minuten wachten.

Om 12 uur hadden we een soort wildlife tour. Het parkje met dieren zat aan ons hostel vast. De tickets zaten bij de boeking in, we hadden geen idee wat het voorstelde.

We kregen eerst uitleg over een papegaai, deze mochten we vervolgens ook op onze arm laten zitten. Van m'n arm liep het beestje naar m'n schouder en wilde hij hier niet meer vanaf. Vervolgens kregen we over nog twee papaaien uitleg. Eén papagaai konden we weer op onze arm laten zitten. Ook kreeg ik een kusje van dit beestje, dit door een zaatje tussen de lippen te plaatsen die de papagaai er daarna uitpikte.

Vervolgens gingen we naar de reptielen. Hier ging het hetzelfde, eerst uitleg over de beestjes en daarna konden we ze vasthouden. Erg leuk, zo'n park met heel veel interactie met de dieren. Een (baby) krokodil en vele andere gekke reptielen vasthouden is weer eens wat anders dan ze alleen te bekijken.

Na de reptielen konden we even rondlopen om de grotere krokodillen en de koala's te bekijken. Hierna kwam het hoogtepunt van de tour. Bij onze tickets zat ook een ticket om met een koala op de foto te gaan. De koala als een knuffelbeertje omarmt en knuffelend samen met dit beestje op de foto gegaan. De beestjes zijn net zo zacht als ze eruit zien.

Hierna kregen we uitleg over een slang die we vervolgens om ons nek mochten leggen. Het laatste dier was de vogelspin, hier mochten we alleen naar kijken. Na een tour van 2 uur liepen we erg tevreden weg. We gingen er zonder verwachtingen heen, maar dit was vele malen leuker dan een normale dierentuin.

Om twee uur waren we klaar en om 14:25 uur ging de bus richting de ferry. We vertrokken om 3 uur weer van het Magnetic Island, een prachtig eiland.

Om kwart voor 4 reden we weg bij Ferry richting Airlie Beach. Tussen Townsville en Airlie Beach gingen we overnachten. Om kwart over 7 kwamen we op onze overnachtingsplek, de beste en leukste plek tot nu toe. Een man met een huisje van hout en golfplaten die ons met open armen omving. Het kampvuur stond al aan en voor 10 dollar konden we overnachten. We werden meteen uitgenodigd voor het avondeten, kip met patat. Dit konden we (ondanks dat we al avondeten hadden gekocht) niet afwijzen. Voor vijf dollar zijn we nu lekker aan het kampvuur gaan zitten en wachten we op ons avondeten. Super leuk zo'n gekke enthousiaste local. Wat een toeval weer dat we hier terecht zijn gekomen!