Dag 57. Metamorfose

21 april 2016 - Airlie Beach, Australië

Vanacht op een hele bijzondere plek geslapen! We waren te gast bij een soort hippie die leefde in een houten "huisje" met golfplaten. Een onwijs aardige man die het geweldig vond om mensen bij hem thuis te ontvangen. De beste man maakte een heerlijke maaltijd van kipkluifjes en patatjes voor ons. Hij stond uren te koken en het resultaat was zeer smaakvol! We moesten alleen niet gaan nadenken in welke viesigheid alles bereid was.

We werden vergezeld door 2 grote honden van 10 en 14 maanden en 3 Franse jongens. De 3 Franse jongens waren er vier dagen geleden ook wezen overnachten en waren niet meer weg te slaan. De jongens doen klusjes voor de man in ruil voor een slaapplek en eten.

Gisteravond gezellig bij het kampvuur gezeten onder het genot van het goedkoopste biertje tot nu toe. De man vertelde sterke verhalen en wij zaten lekker rustig op onze campingstoelen te luisteren. De man heeft helemaal in de fik gestaan en moest op nieuw leren lopen enzovoort.

Om 12 uur zijn we gaan slapen. Om half 5 begon de haan te schreeuwen, de zon gaat hier iets eerder op als in Nederland. Door het gekrijs van de haan heb ik gelukkig enigszins heen kunnen slapen. Om kwart over 7 was de zon me wel te machtig en werd ik keihard de tent uit gebrand.

In het licht was nog duidelijker te zien hoe weinig alles voorstelde. De badkamer was gemaakt van bamboe en dekens, voor privacy kon je beter een andere plek opzoeken. In de morgen lekker gechillt en om genoten van de omgeving.

De man liet ons zijn "achtertuin" zien waar ook zijn paarden stonden. Dit waren eerst wilde paarden, de man heeft ze omgetoverd tot lieve rustige paarden waar ook op gereden kan worden. Ook werden er weer een hoop mooie verhalen verteld. Het was een hele bijzondere en unieke ervaring op de camping van een hele lieve man!

Om half 11 reden we weer weg en om 11:20 uur kwamen we bij de Cedar Creek Falls aan, de zoveelste waterval in een paar dagen. Bij de waterval hebben we lekker gezwommen en gerelaxed. Na een uur reden we door naar Airlie Beach, hier zullen we de komende dagen verblijven voor we de boot naar de Withsundays pakken.

Om half 2 kwamen we aan in Airlie Beach en zijn we naar de enige camping die hier was gereden. Het was helaas wel een betaalde camping. Er was geen gratis camping in de buurt en ook geen mooie illegale plek waar we konden staan. We stonden nu wel op een prima plek op de hoofdstraat van dit kleine stadje.

Het is een erg klein stadje dat wel iets weg heeft van Cairns. Een stad vol backpackers, met uitgaans gelegenheden, alle nodige winkels/restaurants en een lagoon. Van de lagoon zijn we meteen gebruik gaan maken, lekker een middagje aan het zwembad gelegen. Tussendoor nog even een wandeling gemaakt met Pieter, deze was van korte duur aangezien er niet heel veel meer dan de hoofdstraat is.

Terug bij de camping zijn we gaan koken. We hebben hotdogs gegeten die we gister al hadden gekocht. Erg lekker en erg makkelijk.

Na het eten ben ik gaan douchen. Uit de douche kwam alleen bijna geen water dus heb ik de wasbak omgetoverd in een douche. Dit mede omdat ik besloten had om me te gaan scheren. M'n baard was groter dan ik had verwacht. Na een half uur voor de spiegel te staan en vier scheermesjes te hebben versleten, had ik een erg glad huidje. Erg wennen om mezelf in de spiegel te zien, een flinke metamorfose ondergaan. Mensen die ik eerder heb ontmoet zullen me amper herkennen.

Nu met Pieter aan een koude bacardie cola, vanavond eens kijken hoe het uitgaansleven in Airlie Beach is.