Dag 59. Één groot fiasco

23 april 2016 - Airlie Beach, Australië

Na gezellig te hebben gezeten gingen Pieter en ik gisteravond om half 12 uit. We hadden er onwijs zin in, het beloofde een mooi avondje te worden. Het bleek helaas niet helemaal goed uit te pakken, de avond liep uit in één groot fiasco.

We zouden naar de bekende DJ Will Sparks gaan, toen er 30 dollar entree werd gevraagd ging dit toch echt onze pet te boven. Dan maar geen Will Sparks. Aangezien het vrijdag was dachten we dat er ergens anders ook wel wat te beleven was.

We gingen naar een club waar we voor dat we naar Airlie Beach gingen al goede verhalen over hadden gehoord. De entree was hier 10 dollar. Aangezien we dachten dat er dan wel wat te beleven was, was de 10 dollar vast wel de moeite waard. Eenmaal binnen te zijn konden we wel huilen, een grote club met nog geen 20 mensen.

We zijn snel de club uit gevlucht en naar de club gegaan waar we de avond ervoor ook waren. Hier was het altijd gratis entree, stond er buiten op een bord. Toen we naar binnen gingen werd er toch 5 dollar gevraagd, we gokte maar op een goede afloop. Hier was het wel iets drukker, maar voor de rest een saaie boel. Na een tijdje sfeer te hebben geproeft, nog even in de vorige club gekeken. Toen het bleek dat hier nog steeds geen mens was, zijn we bedroefd naar ons tentje gegaan. Om half 1 waren we al weer terug, al met al een belabberde avond.

Vanmorgen lekker uitgeslapen. Om half 11 gingen Pieter en Catho boodschappen doen, ik gaf m'n boodschappenlijstje door en kon nog lekker eventjes blijven liggen. Catho had ingrediënten voor wentelteefjes gekocht en zorgde voor een heerlijk ontbijt.

Om 1 uur zijn we naar de lagoon gegaan. Na ons goed te hebben ingesmeerd kwamen we erachter dat we de bal en de muziek box waren vergeten. Gelukkig is het van de campingplek naar de lagoon nog geen vijf minuten lopen en was het een kleine moeite om de vergeten spullen eventjes op te halen.

Na wat spelen met de bal en wat relaxen, gingen Pieter en ik even boodschappen doen. Catho is morgen jarig, we moeten daar natuurlijk wel een beetje aandacht aan besteden.

Na het boodschappen doen weer lekker aan de lagoon gelegen en een balletje getrapt. Ik bedacht me dat het wel eens een keer tijd was om papa even te bellen, altijd fijn om te horen dat thuis ook alles goed gaat.

Om kwart voor 6 kwamen we weer terug bij onze slaapplek. Aangezien het nu nog licht was, hebben we onze tas voor de komende dagen alvast gepakt. Morgen vertrekken we naar de Whitsundays, hier zullen we twee nachten op een boot slapen.

Na onze tas hebben ingepakt hebben we even gedoucht en zijn we weer bij de eettent naast onze camping gaan eten. Weer een heerlijke snitzel met patat, salade en een glas cola genuttigd. Dit allen voor een vriendenprijsje van 10 dollar, hier kunnen we het zelf niet voor maken.

Na het eten een bezoekje gebracht aan de bottleshop. Op de boot is alles all inclusief, alleen voor de drank moet zelf gezorgd worden. Aangezien het in de avond gezellig schijnt te zijn hebben we allen maar een flesje met wat sterks gekocht. Vanavond lekker op tijd gaan slapen, dit zal op de boot een stuk minder lekker gaan..