Dag 60. Catho's verjaardag

26 april 2016 - Whitsunday Island, Australië

Gisteravond genoten van de volle maan en om half 11 gaan slapen. Om 8 uur werd ik weer wakker en hebben Pieter en ik de boel klaargemaakt voor Catho haar 21e verjaardag. Om kwart over 8 mocht Catho der tent uit en zongen wij uit volle borst "lang zal ze leven". We hadden feestmutsjes gekocht en 2 kiwi's (die vroeg ze) met in beide kiwi's een sterretje, een 2 en een 1. Als kers op de taart maakte ook wentelteefjes voor de jarige job, een goed begin van de dag.

Hierna hebben we alles opgeruimd en om kwart voor tien wilden we er van door. Dit ging wonderbaarlijk genoeg niet, zonder dat we iets hadden gedaan was de accu opeens leeg. Snel naar de receptie gelopen en om een startkabel gevraagd. Ook de boot maatschappij gebeld dat er later kwamen. Gelukkig was het mogelijk om na 10 uur aanwezig te zijn. Als we er maar voor 11 uur waren.

De startkabel die we meekregen deed het niet, maar na wat rondvragen hadden we gelukkig iemand gevonden die ons kon helpen. De auto reed weer, tijd om uit te checken en de auto ergens te parkeren.

Het was half 11 dat we klaar waren om te gaan. Pieter en ik gingen nog even naar de supermarkt om water te kopen en Catho ging alvast melden dat we er bijna aan kwamen. Toen we net de winkel uitliepen belde Catho dat we onze lunch zelf mee moesten nemen en dat we geen glaswerk mee mochten de boot op. Pieter ging de lunch halen en ik liep snel maar de auto om lege waterflessen en de koelbox te halen.

Na heel veel haast kwam ik om 11 uur bij de plek waar we ons moesten melden. Hier werd ons vertelt dat we ons alleen moesten inchecken voor 11 uur en dat de boot om 2 uur pas vertrekt. Ik was helemaal uitgeput en bezweet, al het gehaast was voor niks geweest.

Na wat papierwerk te hebben ingevuld zijn we naar de lagoon gelopen en hebben we de flessen drank in de plastic flessen overgegoten. Hierna even kunnen bijkomen en genoten van de rust, toch niet zo'n lekker begin van de dag.

Het vervolg van de dag begon ook niet optimaal. Er waren een aantal regenbuien en er waaide een flinke wind. Toen we naar de boot liepen waren we ook nog eens verkeerd op gegaan. Ondanks dat we alle tijd hadden omdat we zo vroeg klaar waren om de boot op te gaan, kwamen we toch bijna te laat. We waren zoveel verkeerd gelopen dat we gebeld hadden omdat we niet op tijd konden komen. Er was een taxi voor ons gebeld zodat we niet heel veel te laat kwamen en de boot gewoon op tijd weg kon gaan.

Opgelucht gingen we op tijd de boot op. De rest van de passagiers zagen er niet heel enthousiast uit en de sfeer zat er nog niet helemaal in, dit zou wel door het weer komen. Al snel raakte ik in gesprek met de enige Nederlander op de boot, de sfeer was meteen een heel stuk beter.

De laatste tegenvaller van de dag waren de bedden. We slapen op de slechtste plek van het schip. Onze bedden zijn bij de motor en tevens langs het gangpad naar de wc. Omdat het gangpad langs ons loopt moeten we met onze spullen in de veel te kleine bedden slapen, het is voor mij niet mogelijk om lang uit te liggen op de bedden.

Na deze tegenslagen werd alles beter. Het was gestopt met regenen en het weer werd vele malen beter. Verder kwamen er al snel een hoop snacks op tafel, hier werden we erg vrolijk van. We zaten gezellig met de andere Nederlander en we hadden er weer helemaal zin in.

In het mooie weer lekker gezeten en na een tijdje een drankje er bij gepakt. Vandaag gingen we voor de rest nog niks bekijken, we vaarde alleen naar de plek waar we morgen onze ogen hopelijk uit gaan kijken. Na een tijdje lekker zitten en praten kwam er heerlijk eten op tafel. Vlees van de barbecue, rijst en saldes. Het was allemaal prima geregeld.

Ook genoten we van de ongelofelijke heldere sterrenhemel, nog nooit zoveel sterren kunnen zien. Rustig een paar drankjes gedronken zodat we vanacht misschien enigszins lekker konden slapen. Tot onze verbazing waren 19 van de 23 bemanningsleden om half 10 al naar bed en zaten we alleen nog met de Nederlanders. Tot kwart over elf gezellig gezeten. Nu proberen te slapen in een veel te klein bed op een schip die rustig heen en weer dobberd, morgen half 7 ontbijten..