Dag 61. The Whitsundays

26 april 2016 - Whitsunday Island, Australië

Gisteravond redelijk op tijd naar bed gegaan, helaas lukte het niet om ook op tijd te slapen. Gigantische hoofdpijn was de boosdoener. Om kwart voor 1 ben ik maar eens naar buiten gegaan en heb een paracetamol genomen, een tweede kreeg ik niet door m'n keel. Een tijdje later heb ik nog een paracetamol naar binnen kunnen werken. Na een paar uur wakker liggen was ik bang dat de hoofdpijn niet snel over zou gaan. Gelukkig viel ik na een paar uur in slaap en werd ik redelijk fit wakker.

Vanmorgen begon de dag perfect. Een heerlijke bak vol met vers fruit genuttigd met daarbij een geweldige bezienswaardigheid naast de boot, een enorme schildpad. Half 7 werden we gewekt en half 8 waren we na een stukje varen met een rubberen bootje bij de Withsundays aangekomen.

We waren hier als enige. Na een kleine wandeling hadden we een weergaloos uitzicht. Een ongelooflijk mooi strand met helder en veel verschillende kleuren water. Het hele strand was nog leeg, dit maakte het extra mooi. Ook hadden we er een zonnetje bij dat alles veel mooier maakte, de rest van de dag was er weinig zon te bekennen.

Na een bezoek aan de wc, om hier een aantal grote spinnen te bekijken (die vogels eten), zijn we naar het strand gelopen. Het strand betrad ik als eerste van iedereen. Super vet dat we alleen op Whitehaven Beach waren, aangezien het een uur later helemaal vol toeristen stond.

Het was een prachtig strand waar we met heel weinig mensen waren, hierdoor voelde het gelukkig niet als een toeristische attractie. Ondanks dat het geen toeristische attractie leek, heb ik natuurlijk wel de toerist uitgehangen en heb ik veel mooie foto's gemaakt.

Toen het iets drukker werd, zijn Catho, Pieter, Alex (Nederlander op de boot) en ik een aantal rotsen over geklommen. Eenmaal de rotsen over te zijn geklommen, kwamen we bij een klein verstopt strandje. We wisten van het bestaan van dit strandje af door onze schipper. Omdat het verstopt is en bijna niemand weet van het bestaan van het strandje, hebben we hier een uur lang met z'n vieren gezeten. Hierna kwamen andere mensen van onze boot ons vergezellen. Tussendoor was ik nog wat verder de rotsen op geklommen, dit leverde een uniek uitzicht op.

Toen we weer naar de boot gingen stond het strand vol met honderden toeristen die geen geluk hadden dat het zonnetje achter de wolken vandaan kwam en er niemand anders op het strand was, we hadden het heel erg getroffen!

Na drie uur lang genieten gingen we om half 11 weer de boot op. Er waren veel regenbuitjes en de golven waren erg hoog. Dit zorgde ervoor dat het geen pretje was voor mensen die zeeziek werden. De piekfijne verzorgde lunch was wél voor iedereen een pretje.

Na een paar uur varen over de ruige zee kwamen we om 1 uur op een plek aan waar we gingen snorkelen. Toen we aankwamen was het weer omgeslagen en kwam de zon regelmatig achter de wolken vandaan, dit maakte alles extra mooi in het water.

We hadden een hele mooie plek om te snorkelen. Een heldere plek met onwijs veel vissen. Heel veel vissen en ook nog eens heel veel verschillende soorten. Heel tof om tussen scholen van honderden vissen heen te zwemmen. Toen er wat brood in het water werd gegooid kwamen er ook nog een paar ongelofelijke grote vissen in beeld waarvan het mogelijk was om ze te aaien. Bijna anderhalf uur dik genoten van een prachtig snorkel avontuur.

Toen we weer verder vaarde was het weer opnieuw slecht en stonden we te rillen van de kou. Het was erg fijn dat er voor een warme kop koffie met een hoop lekkere koekjes was gezorgd. over de hoge golven kwamen we na een half uur weer aan op een snorkelplek.

Hier hebben we nog een uur gesnorkeld. Het was weer erg mooi, maar niet net zo goed als de vorige plek. Geen zon en minder visjes. Om half 4 gingen we nog een stukje varen en om 5 uur kwamen we aan op onze slaapplek.

Hier werd de boot stilgelegd en was het na een groepsfoto tijd om te relaxen. Het was een hele mooie dag waar we het elke keer enorm troffen qua weer en qua plekken. Het weer was erg kalm geworden en de zonsondergang was enorm mooi.

De sfeer zat er goed in en werd alleen maar beter na een heerlijke spaghetti bolognese als avondmaaltijd. Alles op de boot was enorm goed geregeld. De hele dag een lekker muziekje op, overal als eerst op de mooie plekjes en onwijs goed eten waar altijd meer dan genoeg van was.

Deze top dag afgesloten met een aantal spelletjes met de hele groep. Om 9 uur was iedereen helemaal kapot en werden de bedjes weer opgezocht. Een erg lange en geslaagde dag gehad. Morgen worden we weer om half 7 gewekt, hopelijk slaap ik vanacht iets beter.