Dag 62. De afterparty

26 april 2016 - Airlie Beach, Australië

Gisteravond ben ik na het schrijven van m'n blog om 10 uur gaan slapen. Tegen alle verwachtingen in sliep ik snel en heb ik behalve dat ik vaak wakker werd heel fijn geslapen. Als je echt moe bent slaap je overal.

Om kwart over 6 werden we alweer wakker gemaakt. De motor startte en het varen was alweer begonnen. Na een heerlijk ontbijt lag ik om 7 uur klaarwakker in het water, met m'n wetsuit en flippers aan en m'n snorkelset op m'n hoofd.

Na een ochtend duik vaarde we om 8 uur weer terug naar het vaste land. Eerst dachten we dat dit erg vroeg zou zijn, maar achteraf was het erg fijn. Op de terug weg hing de helft van de boot over de reling de ontbijtjes aan de vissen te voeren. De zee was weer erg wild, niet iedereen werd hier vrolijk van.

Na een wilde tocht en een paar hele geslaagde dagen kwamen we om 11 uur in Airlie Beach aan. Onwijs genoten van de boottrip en het aldoor weer onwijs getroffen. Ook was het goed te merken dat de dagen lang en de nachten kort waren, helemaal uitgeput.

Terug in Airlie Beach hebben we nog twee nachten op de camping bijgeboekt. Vanavond is er nog een afterparty en we hebben alle tijd voordat we onze trip op Fraser Island hebben. Tussen hier en Fraser Island is niet heel veel te doen.

De tentjes weer opgezet en eventjes op m'n mobieltje gaan spelen, dat mocht wel even na een paar dagen zonder internet. Hierna even gedoucht en op bed gaan liggen. Al snel bleek hoe moe ik was en werd ik om kwart over 5 pas weer wakker.

Het is overigens goed te merken dat de winter begint. De dagen worden frisser en we hebben steeds meer last van regen en bewolking. Het is te hopen dat we tijdens onze reis nog een groot aantal keer van de zon kunnen genieten.

Om 6 uur ben ik me klaar gaan maken. Om 7 uur begon het feest. Er was een tafel gereserveerd voor elke boot die de afgelopen dagen op de Whitsundays had gevaren. Ook was er korting op het eten en zouden er een aantal gratis drankjes aanwezig zijn. Het beloofde een mooi feestje te worden. Na nog even een drankje te hebben gedaangedaan in de tent (omdat het buiten begon te regenen) gingen we om half 8 richting de afterparty.

Ondanks dat we gister al pasta bolognese hadden gegeten, kon ik het niet laten om weer een heerlijke spaghetti bolognese te bestellen. Nul moment spijt van gehad, super lekker gegeten. Toen er gratis bier op tafel kwam was het feest compleet.

Het was onwijs gezellig met de groep van de boot. De crew zorgde voor een flinke korting en de sfeer zat er goed in. Lekker een drankje doen onder het genot van gezellige mensen en Engelse voetbal samenvattingen, wat wil je nog meer?!

Na gezellig gezeten te hebben gingen we met de groep om kwart voor 12 naar de club. Ook hier was er weer voor gratis drank en een hoop korting gezorgd. Na een hoop dansjes nog even een hapje gegeten met de kapitein van de boot en om 3 uur naar de tent gegaan. Nu lekker slapen en morgen denk ik helemaal niks doen. Het was een prima afterparty!

1. Jolanda:
    27 april 2016
    Hey Jacco.
  2. Jolanda:
    27 april 2016
    Hier Koningsdag en nog net geen sneeuw. Dus niet klagen over een buitje met regen. Wij hebben inmiddels ons thermo ondergoed weer aan. Groetjes Piet en Jolanda.