Dag 64. Trivia vragen langs de weg

28 april 2016 - Rockhampton, Australië

Gisteravond om 10 uur gaan slapen en vanmorgen om 9 uur pas weer wakker geworden. Ook al maak ik een goede nacht, ik merk dat ik nog steeds een hoop slaap in te halen heb. Ik voel me gelukkig wel fit, er zijn ergere dingen dan vermoeidheid.

Eenmaal uit bed hebben we alles weer opgeruimd. Door de regen is alles er niet schoner op geworden, aangezien we op een veld stonden waar meer grond dan gras was.

Gister kwamen we er achter dat de accu weer leeg was. De auto vind het blijkbaar niet leuk om een paar dagen stil te staan, maar wel vaak open en dicht te gaan. Gisteravond hadden we al om hulp gevraagd, hierdoor konden we na boodschappen te hebben gedaan en te hebben uitgecheckt er om kwart voor 11 vandoor.

We gingen vandaag naar Rockhampton, dit is een plaats tussen Airlie Beach en Fraser Island. In Rockhampton zouden we gaan overnachten. Dit was meer dan 450 kilometer rijden, behalve een national park was er onderweg weinig te beleven.

We hadden naar het Cape Hillsborough National park genavigeerd, we hadden alle tijd en het lag op de route. Aangekomen bij het park zijn we een stukje gaan wandelen. Na 20 minuten in het benauwde weer en een bergachtig gebied gelopen te hebben, kregen we hier helaas weinig voor terug. Misschien komt het omdat we verwend zijn door alle mooie plekjes van afgelopen tijd, maar we vonden het weinig aan.

Tijdens het terug lopen begon het nog te regenen ook. We kwamen doodmoe weer terug, we hebben wel eens betere tripjes gehad. De rest van de dag konden we lekker uitrusten in de auto.

Half 3 even gestopt bij de winkel om wat eten en een Red Bull te halen. Ik had al zeker een jaar geen energie drank meer gedronken, maar had het echt even nodig om scherp te blijven achter het stuur. Het was gelukkig makkelijk rijden, een weg van 335 kilometer rechtdoor.

Tijdens het rijden zorgde de borden langs de weg ervoor dat ik niet in slaap viel. Borden met "zijn we er al bijna papa/mama?" of "nog maar 2 uur tot Rockhampten kids". Toen er een bord met een Trivia vraag kwam en een kilometer later het antwoord op een volgend bord stond, was het feest compleet. Gekke borden op eindeloze wegen maken het rijden een stuk leuker.

Kwart voor 7 reden we langs een paar eettentjes en was het tijd voor het avondeten. Ik had vanwege een goede en late lunch wonderbaarlijk genoeg een keer geen honger. We haalde ons eten bij een wok restaurant, ik liet het bij een zakje kroepoek.

Om half 8 kwamen we op onze gratis overnachtingsplek aan. Een groot veld naast een hotel. Het tentje opzetten ging vanwege de stenen ondergrond en de vele wind niet optimaal, maar ik lig uiteindelijk weer lekker in m'n tentje. Genoeg tijd om weer een lange nacht te maken.