Dag 77. Terug op de plek waar mijn reis begon

11 mei 2016 - Collaroy, Australië

Vanmorgen zonder wekker gezet te hebben lekker op tijd wakker geworden. Het maakt tegenwoordig niet meer zoveel uit waar ik slaap. Als ik moe ben slaap ik overal goed. Na een tijdje rustig op bed te hebben gelegen ben ik gaan douchen, hierna moesten we alweer uitchecken. Graag had ik nog een paar daagjes langer in Byron Bay gebleven, maar vanwege de verkoop van de auto moesten we vandaag weer terug naar Sydney rijden.

Om kwart over 10 reden we weg bij het hostel. Via een hele toeristische route kwamen we om half 12 in Nimbin aan. Een lastige autorit door de bergen, over smalle wegen met veel gaten er in, ging hier aan voor af.

Nimbin is een Hippie dorp, een totaal andere plek dan de rest van Australië. Het dorp bestaat uit één straat vol met gekke mensen. De straat is erg gekleurd, zelfs de wc's zijn helemaal ondergekliederd met mooie kleuren. Op alle hoeken van de straat waren er mensen die wiet verkochten, dit was ook in bijna alle winkels verkrijgbaar. Er hing een hele relaxte sfeer in het dorp, grappig om er even langs te zijn gereden.

Hierna zijn we weer doorgereden richting Sydney. Een hele lange rit waarna we laat op de avond pas zouden arriveren. Na een aantal uur rijden was het om 3 uur tijd om te tanken en tijd om van chauffeur te wisselen. Ik ben lekker achter in de auto chillen, het rijden kost een hoop concentratie en energie.

Om 4 uur was het tijd om even te langs de supermarkt te rijden voor een lunch. Hierna ben ik languit op de achterbank gaan liggen en heb ik lekker m'n oogjes gesloten.

Om kwart over 8 reden we even langs de MacDonalds, het werd wel eens tijd om iets te eten. Bij de MacDonalds had ik m'n eigen burger gecreëerd. Een Hamburger met ei, ui, augurk, mayonaise en ketchup. Een heerlijke maaltijd! Niet iedereen had zoveel geluk met z'n zelfgemaakte burger. Toen Catho haar burger geserveerd werd, zaten alle ingrediënten er op behalve de hamburger zelf. Dit betekende wel dat ze geld terug kreeg en er een nieuwe burger werd gemaakt. Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Nog een bakje koffie besteld en daarna weer doorgereden. Het was een hele lange rit die door veel wegwerkzaamheden nóg een stuk langer duurde. Vanmorgen om kwart over 10 zijn we gaan rijden. Uren later kwamen we om kwart over 11 aan bij het hostel.

Na 10 weken rond reizen door Australië ben ik weer terug op de plek waar mijn reis begon. 11 weken geleden kwam ik hier aan met de groep van Australian Backpackers. Ondertussen al veel meer beleefd, gezien en meegemaakt dan ik van te voren had kunnen dromen. Het voelt als thuis komen na een lange vakantie, ik ben meteen m'n bed in gedoken.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade