Dag 87. Scooter gehuurd

21 mei 2016 - Canggu, Indonesië

Gister heb ik besloten om samen met Masja en Lisette een stukje mee te reizen. Aangezien ik geen concrete plannen en ook alle tijd heb, maakte me het weinig uit waar ik heen ging. De sfeer is goed, dus ik reis gezellig even mee naar Canggu.

Vanmorgen werd ik weer om 9 uur wakker. Veel langer slapen lukt ook niet echt. De temperatuur is al snel erg hoog en de felle zon schijnt al vroeg de kamer in. Na een tijdje lekker op bed te hebben gelegen, heb ik m'n tas gepakt en ben ik gaan ontbijten. Afgelopen dagen heb ik elke ochtend kunnen genieten van vers fruit met een vers sapje.

Het hostel van afgelopen dagen was voor de rest ook super goed! Erg lekker eten, veel plekken om te relaxen, een mooi zwembad en een hele goede sfeer met veel gezellige mensen. Het was heel bijzonder dat er opeens zoveel Nederlanders zaten. Veel nieuwe vrienden gemaakt en een paar hele gezellige dag gehad!

Om 12 uur verlieten we het hostel en gingen we op zoek naar een taxi. De wifi lag er uit, dus we konden helaas geen gebruik maken van een goedkope taxi app. Het was hierdoor wel weer een leuke sport om zo goedkoop mogelijk een taxi te scoren. Gelukkig kunnen we allen goed onderhandelen en rolde er weer een mooi prijsje uit.

We hadden een gezellige taxichauffeur die ons zelf de muziek liet regelen. De beste man was zo grappig om ons om navigatie te vragen. Aangezien wij geen internet hadden en de chauffeur zijn mobiel was vergeten, was het gokken op de goede weg.

Onderweg werd nog even gestopt voor een korte eet pauze. De chauffeur stopte bij een saté kraampje. Ondanks dat het niet zo schoon was en ik het niet echt vertrouwde, kon ik het toch niet laten om even een paar stokjes te proeven. Na een paar happen had ik een stukje die niet helemaal gaar was. De rest van m'n stokjes heb ik maar aan de hondjes gegeven.

Na een paar keer de weg vragen, kwamen we om 2 uur aan in ons nieuwe hostel. Een erg rustig en relaxed hostel. Het weer was weer prachtig en we hadden geen zin om nog veel te gaan doen. Om kwart over 3 hebben we scooters gehuurd en zijn we naar het strand gereden.

Op het strand zijn we op zitzakken gaan chillen en hebben we wat eten en drinken besteld. De Bintang en saté is elke dag weer om te smullen, ik houd het hier nog wel een tijdje vol. Na lekker gerelaxed te hebben gingen we na de zonsondergang weer terug naar het hostel. Nadat de zon onder was, was al snel de volle maan zichtbaar.

Terug bij het hostel heb ik gedoucht. Het was een hels karwei om al het zand van me af te spoelen door het weinige water dat uit de douche kwam. Half 9 hebben we de scooter weer gepakt en zijn we gaan eten. Na het eten hebben we nog even rustig gezeten. Om 11 uur waren we weer terug bij het hostel en was het tijd om te slapen. Weer een hele relaxte dag achter de rug.