Dag 88. Tanah Lot Temple

22 mei 2016 - Canggu, Indonesië

Vanmorgen werd ik om half 9 wakker. Aangezien ik toch al wakker was en het buiten al erg mooi weer was, ben ik lekker in een hangmat gaan liggen. Om 10 uur hebben we de scooter gepakt en zijn we uitgebreid gaan ontbijten.

Na het ontbijt zijn we naar een tempel gegaan. De tempel was ongeveer een half uurtje rijden vanaf het hostel. Bij de tempel zijn we eerst een rondje gaan lopen over een markt. Hierna zijn we bij de Tanah Lot Temple gaan kijken. Één van de vele tempels in Bali, maar voor mij de eerste. De tempel lag in het water en was zeker de moeite waard om even te bekijken!

Op de terugweg van de tempel ging ik achterop. Zelf op een scooter rijden is leuk, maar achterop zitten is ook geen probleem. Wanneer je achterop zit kan je extra goed genieten van de omgeving. We reden langs veel mooie reistvelden. Na een paar dagen ergens te zijn wordt alles al snel normaal, maar ik besef me gelukkig vaak genoeg dat het allemaal erg bijzonder is.

Na het uitstapje naar de tempel zijn we gaan lunchen en om 4 uur kwamen we weer terug bij het hostel. In het hostel heb ik even een verfrissende duik genomen. Een tijdje later kwam Nick binnen wandelen. Nick hebben we leren kennen in Ubud en komt ons hier nu ook vergezellen.

Tijdens het relaxen vroegen twee hostel genoten of we mee gingen naar het strand om de zonsondergang te bekijken. Aangezien we toch weinig aan het doen waren leek ons dit een prima idee. Ze namen ons mee naar een grasveld aan het strand met matjes, zitzakken, schommels en een drinkkraampje. Een heel vet plekje. De zonsondergang bekijken onder het genot van een biertje en een gitaar spelende Balinees, super mooi!

Om half 8 kwamen we terug bij het hostel. We maakte ons klaar voor een avondje stappen. We gaan zo eerst een hapje eten en daarna gaan we kijken of ze hier in Canggu een beetje kunnen feesten.