Dag 89. Bedbugs

23 mei 2016 - Canggu, Indonesië

Gisteravond zijn we naar het strand gereden en hebben we aan het water een hapje gegeten. Een lekker stukje vlees van de barbecue met reist, salade, aardappeltjes en satésaus. Onder het genot van een biertje had ik samen met Nick een erg goed gesprek over het leven.

Na lekker te hebben gegeten en wat drankjes te hebben genuttigd, gingen we om 10 uur naar een club toe. Een erg drukke club waar de sfeer er al goed in zat. Een tent met leuke muziek en gezellige mensen. Een goede mix tussen locals en toeristen, erg leuk! Het podium was overdekt en de rest was buiten.

Na een aantal dansjes gedaan te hebben in het warme Bali, ging de muziek om twaalf uur uit. Bezweet en wel was het tijd om naar het volgende feestje te gaan. De club liep leeg en iedereen ging massaal naar het strand toe. Het feest ging hier vrolijk door. Om 2 uur kwamen we na een hele gezellige avond weer terug in het hostel.

Vanmorgen zaten we om half 10 aan het ontbijt. Hier werden er dingen geconstateerd die niet zo fijn waren. Ondanks dat ik m'n mobiel gister de hele avond in m'n broekzak had gelaten, was wonderbaarlijk genoeg m'n scherm flink gebarsten. Overal scheuren, maar hij doet het gelukkig nog wel.

Ook had ik wat rare bultjes op m'n arm. Eerst dacht ik dat het gewoon wat muggenbulten waren, maar na even checken zaten de bultjes blijkbaar overal. De bultjes jeukte flink en waren opeens op m'n hele lichaam te vinden. Ik was het slachtoffer geworden van bedbugs.

De bedbug leeft van bloed van onder andere de mens en dankt de naam aan de plek in huis waar zich doorgaans de meeste bedwantsen bevinden, namelijk in en rond het bed. De bedbug prikt door de huid met zijn steeksnuit; deze bestaat uit een buisje dat bloed zuigt en een tweede dat verdovende en antistollende stoffen injecteert. Hierdoor voelt men de beet niet en stolt het bloed minder snel, wat de stroom op gang houdt tot de wants genoeg heeft.

Om de bedbugs te bestrijden werd m'n bed en het bed boven mij leeggehaald en werden alle plekken waar mogelijk bedbugs zaten met een apparaat verhit. Het bed werd ook op een aantal plekken gekit en is als het goed is weer helemaal bedbug vrij.

Ik heb al m'n spullen in de brandende zon gezet zodat de mogelijke bedbugs die aanwezig zouden kunnen zijn zouden overlijden. Ook heb ik mezelf ingesmeerd om de plekken zo snel mogelijk weg te krijgen. Het jeukt als een gek, de kunst is om er van af te blijven. Makkelijker gezegd dan gedaan.

De rest van de dag was erg relaxed. Om kwart voor 1 gingen we naar het strand. Eerst hebben we een hapje gegeten en de rest van de middag hebben we lekker in de zon liggen bakken. Het was net als elke dag tot nu toe weer heerlijk weer.

Na een dagje strand zijn we lekker gaan dineren en hebben we nog even in een ander tentje een drankje gedaan. We waren allen erg moe. Terug bij het hostel ben ik lekker in een hangmat gaan liggen om m'n blog te schrijven. Nu is het bedtijd. Overal jeukt het gigantisch. Hopelijk kan ik wel goed slapen..