Dag 97. Kuta

1 juni 2016 - Kuta, Indonesië

Vanmorgen ging om 7 uur de wekker. Ik heb alle tijd genomen om even rustig wakker te worden. Hierna ben ik gaan ontbijten en heb ik al m'n spullen bij elkaar geraapt. Nadat ik hier klaar mee was, was het wachten op de shuttlebus. Deze zou half 9 arriveren, dit werd uiteindelijk 10 voor 9. Na afscheid te hebben genomen van Agus en de rest van het personeel, was het tijd om Lovina te verlaten.

De shuttlebus zat gelukkig niet zo vol en ik had een plekje voor in de bus met genoeg beenruimte. Het was een lange zit. Eerst reden we naar Ubud. Hier kwamen we om kwart over elf aan en hadden we een stop van 3 kwartier. Na gister al een nieuwe tandenborstel en tandpasta gekocht te hebben, schafte ik in Ubud deodorant en gel aan. Ik kan weer fris op stap vanavond.

Na een chocolade taartje te hebben genuttigd reden we om 12 uur weer door. Om tien over half 1 kwamen we in Kuta aan. M'n hostel zit op een perfecte plek en was maar een paar minuten lopen. In het hostel heb ik een tas met kleren afgegeven die gewassen moesten worden en ben ik vervolgens in het zwembad gedoken.

Om kwart over drie ben ik even een stukje gaan lopen. Waar de mensen in Lovina allemaal heel rustig en behulpzaam waren, werd ik hier binnen de kortste keren aan m'n arm getrokken door een meisje die "happy massage" riep. Overal waar je langs loopt, word er hard naar je geroepen.

Na een stukje lopen kwam ik een hostelgenootje tegen. Een Duits meisje die een hapje ging eten. Ik had niks te doen dus ben ik meegegaan en heb ik even wat gedronken. Behalve shoppen, eten en drinken is er in Kuta denk ik weinig te doen. Na een rustige week in Lovina heb ik wel weer zin om een avondje te stappen. Na een praatje met m'n kamergenote uit Wales, bleek ik gelukkig niet de enige en had ik al een medestander.

Ik was erg moe dus ging eerst nog even op bed liggen. Na me klaargemaakt te hebben gingen we om 7 uur weg. Na een tijdje wandelen hadden we een gezellig eettentje gevonden met livemuziek. Hier hebben we rustig zitten genieten van een prima maaltijd en leuke muziek.

Om kwart over acht gingen we door en kwamen we bij een reggae bar uit. Ook hier was weer hele goede live muziek én was het ook nog eens happy hour. Na hier volop van geprofiteerd te hebben gingen we naar het volgende tentje met live muziek. Dit was een ware flop. De rockband sprak ons beide niet aan. Na snel een biertje te hebben opgedronken gingen we weer verder.

Bij een club krijgen we gratis entree en een gratis drankje. Hiervan hebben we goed geprofiteerd. Na het gratis drankje gingen we weer door. Na al een hoop tentjes af te zijn gegaan, hadden we nu een eindbestemming gevonden. Een hele grote club met een goede dj. Hier hebben we een hele gezellige avond gehad! Eenmaal terug te zijn in het hostel was ik erg moe en had ik geen kracht meer om m'n blog te schrijven.